Pogledajte sadržaj
POVIJEST MARKE CITROËN

CITROËN: 100 GODINA ODVAŽNOSTI I INOVACIJE

NASLJEĐE CITROËN

Od 1919. marka Citroën pokazuje odvažnost i nepogrešivu ljudsku privrženost.

Ima više od 100 godina naslijeđa i preko 300 modela od kojih su neki ušli u povijest.

Pozivamo vas da zaronite u ovu epsku povijest koja je započela vizionarskim genijem Andréa Citroëna.

 

POVIJEST LOGA MARKE CITROËN

Tijekom putovanja u Poljsku 1900. godine, André Citroën je otkrio u to vrijeme nov proces izrade metalnih zupčanika. Inženjer i politehničar, budući osnivač Citroëna kupio je licencu i prilagodio je za svoje francuske tvornice. Zatim je odlučio napraviti dvostruki ševron kao amblem svoje prve tvrtke.

100 GODINA POVIJESTI

1919 ANDRÉ CITROËN
Smjelost. Kreativnost. Tehnologija. Tri riječi koje ilustriraju viziju pionira automobilske industrije Andréa Citroëna. Velika Citroënova avantura započela je 1919., lansiranjem Citroëna Type A. 
1921-1922 OGLAŠAVANJE NA NEBU
Godine 1921. Citroën predstavlja drugi model u svojoj ponudi: B2. Zatim dolazi red na Citroën 5HP na Pariškom sajmu automobila. Povodom otvorenja sajma, avion ispisuje ime Citroënu cijelosti na nebu glavnog grada . 
1922-1924 VOŽNJA SAHAROM I AFRIKOM
Kako bi pokazao pouzdanost svojih vozila, 1922. André Citroën šalje polugusjeničar B2 10HP preko pustinje Sahare. Nakon uspjeha, dvije godine kasnije organizira ekspediciju Croisière Noire, prelazeći Afriku od sjevera do juga. 
1925 CITROËN OSVIJETLIO EIFFELOV TORANJ
André Citroën ima nadahnutu ideju. Svake godine od 1925. do 1934. stavlja naziv marke na Eiffelov toranj osvijetljenim slovima kako bi privukao međunarodnu pažnju. Dizajn se mijenja svake godine tako da svaki put bude zapažen. 
1926-1930 CITROËN B14, C6 1 I C4
Godine 1926. Citroën je predstavio B14, vozilo za masovno tržište koji se tretiralo kao luksuzni automobil. Uspjeh je na putu. Tri godine kasnije lansiran je model C6 1,  a 1930. pojavio se komercijalni C4, opremljen uklonjivim sjedalima i vratima prtljažnika u dva dijela. 
1931 EKSPEDICIJA U AZIJI
Pet godina nakon ekspedicije u Africi, Citroën prelazi azijski kontinent od Beiruta do Pekinga. Pod nazivom "Citroën Center-Asia Expedition", krstarenje ima za cilj dokazati tehničke kvalitete vozila cijelom svijetu. 
1932-1934 CITROËN ROSALIE I TRACTION AVANT
Prije Pariškog sajma automobila 1932. Citroënovo najnovije izdanje, dostupno u modelima 8, 10 i 15CV, izaziva pomutnju. Nazvan 'Rosalie', već obara brzinske rekorde na stazi. Traction Avant je revolucija iz 1934. godine. 
1935 CITROËN U POTEŠKOČAMA
Lansiranje Traction Avanta ne rješava ozbiljne financijske poteškoće s kojima se tvrtka suočava. Krajem 1934., kako bi izbjegao propast marke, Michelin kupuje Citroën. André Citroën umire 3. srpnja 1935. Pierre Boulanger postaje CEO. 
1936-1939 TRACTION AVANT
Godine 1938. obitelj Traction Avant proširena je s modelom 15-Six. Udobna i brza, nosi nadimak "Kraljica cesta". 
1945.-1947. REKONSTRUKCIJA TVORNICE CITROËN JAVEL
Tijekom Drugog svjetskog rata bombardirana je tvornica Javel. Od 1945. je obnovljena. U listopadu 1946. Citroën predstavlja 3 nova modela na Pariškom sajmu automobila: 11 B, 11 BL i 15/6. 
1948-1950 PREDSTAVLJANJE CITROËNA 2CV
2CV je predstavljen na sajmu automobila u Parizu. Ovaj novi pristup individualnom prijevozu dovest će do proizvodnje od 5 milijuna 2CV vozila do 1990. Godine 1950. puštena je kombi verzija, s 250 kg korisne nosivosti, brzinom od 60 km/h i potrošnjom od 5 l/100 km. 
1955-1958 DS I CITROËN ID 19 
Godine 1955. Citroën predstavlja DS na sajmu automobila u Parizu. Dizajnirao ga je Flaminio Bertoni. Godine 1958. ID 19 pobjeđuje na reliju Monte Carlo. Nakon toga, Citroën odlučuje sudjelovati u drugim cestovnim utrkama. 
1960-1969 CITROËN AMI 6, DYANE I MÉHARI
Godine 1960. Ami 6 lansiran je diljem Europe. Godine 1967. Dyane koristi mehaniku 2 CV, ali ima svestranost karavana. Godine 1968. Méhari ponovno uzdrmava stvari. Terenski i za sve namjene, ovaj automobil s plastičnom karoserijom postaje ikona. 
1970-1974 CITROËN SM, GS I CX
Luksuzni i sportski Citroën SM lansiran je 1970., unapređujući inovativnost DS-a. Iste godine, GS se ističe kao najaerodinamičnija karoserija. Godine 1974., CX-ov hidropneumatski ovjes i futuristička nadzorna ploča čine vozilo još istaknutijim. 
1976-1978 CITROËN LN, LNA I VISA
Godine 1976. po prvi put je predstavljen CX karavan, a nakon njega LN. LN na naftnu krizu odgovara najmanjim motorom u ponudi. Godine 1978. dolaze LNA i Visa. Ovo su prvi standardni automobili s integriranim elektroničkim paljenjem. 
1980-1987 2CV CHARLESTONE, CITROËN BX I AX
Ograničeno izdanje 2CV Charleston dolazi 1980. Njegova dvobojna karoserija vrlo je popularna i masovno se proizvodi. Godine 1982. BX izaziva pomutnju, moderna hatchback limuzina s 5 vrata i 5 sjedala. Četiri godine kasnije AXE donosi iznenađenje. 
1989-1994 CITROËN XM, ZX I JUMPER
Povratak na vrh ponude s modelom XM, opremljenim inteligentnim Hydractives ovjesima. Prvi u svijetu koji ga je proglasio automobilom godine i dobio 14 priznanja. Godine 1991. ZX ima klizna stražnja sjedala s podesivim naslonom. Godine 1994. Citroën lansira Jumper s markama PEUGEOT i Fiat. 
1995-1998 CITROËN SAXO, BERLINGO I XSARA PICASSO
Citroën predstavlja Jumpy, lako komercijalno vozilo. Citroën Berlingo dolazi sljedeće godine, a slijede ga Berlingo Multispace i Saxo. Godine 1997., za stotu obljetnicu Pariškog sajma automobila, Citroën predstavlja Xsaru Picasso. 
2000-2004 CITROËN C5 I C3
Godine 2000. predstavljen je model Citroën C5, koji spaja eleganciju i dinamičnost. Dvije godine kasnije, Citroën C3 izlazi u Francuskoj. Njegove obline podsjećaju na 2 CV. 
2005-2008 CITROËN C1, C6, C4 PICASSO I C-CROSSER
Proizvodnja C1 počinje 2005. Marka predstavlja C6, prepun tehnologije. Sljedeće godine C4 Picasso postaje Citroënov prvi kompaktni MPV. Prvi SUV lansiran je 2007., C-Crosser. 2008. godine dolazi C3 Picasso. 
2009 KREATIVNE TEHNOLOGIJE
Kako bi obilježio rođendan svog osnivača, Citroën otkriva svoj novi potpis marke: Creative Technologie. Marka također predstavlja novi 3D logo sa zaobljenim kromiranim ševronima. Ispod se crvenim slovima pojavljuje riječ Citroën. 
2010-2012 C-ZERO I DS LINE 
Godine 2010. Citroën kreće u svijet električne energije s modelo C-Zero. Prvi u dugom nizu! Iste godine lansira se linija DS s prvim modelom DS3. DS4, podignuti coupé s 4 vrata, slijedi u 2011. 
2014-2015 C4 CACTUS I E-MÉHARI
Godine 2014. Citroën lansira C4 Cactus, alternativu kompaktnim limuzinama koja kombinira i korištenje i estetiku. Krajem sljedeće godine, E-Méhari, uzbudljivi 100% električni kabriolet s 4 sjedala, moderna je posveta Méhariju iz 1968. 
2017-2019 CITROËN SUV OFENZIVA
2017. lansira se prvi Citroënov SUV model - C3 Aircross. Slijedi C5 Aircross, udobno vozilo zahvaljujući progresivnim hidrauličnim graničnicima i Advanced Comfort sjedalima. 2019. Citroën lansira prvi plug-in hibrid - C5 Aircross SUV Hybrid. 
100 GODINA MARKE CITROËN
Okupljanje stoljeća, dio proslave stote obljetnice Citroëna, održano je u La Ferté-Vidame. Ovo je mjesto ikonično za marku i bilo je mjesto rođenja 2CV 1948. Više od 10.000 kolekcionara, 4.200 automobila i više od 60.000 posjetitelja. 
2020 AMI
Početkom 2020. Citroën je cijelo tržište uhvatio nespremnog s AMI-jem, nekonvencionalnim rješenjem mobilnosti. Električan i ultrakompaktan, dostupan je svima. 

CITROËN ORIGINS - VIRTUALNI MUZEJ

Pokrenut 2016. i dostupan u 65 zemalja, ovaj virtualni muzej prikazuje zbirku od 83 kultna modela marke Citroën.

Nudi jedinstveno iskustvo, vizualno i zvučno, dok otkrivate modele marke.

CITROËN KONZERVATORIJ

Citroën je izgradio neusporedivo automobilsko naslijeđe od 1919. do današnjih dana. Ovu baštinu njeguje Konzervatorij  Aulnay-sous-Boisu, muzej u kojem se nalazi jedna od najvećih svjetskih zbirki vozila, više od 400 povijesnih modela.

Ne zaboravljajući industrijske i komercijalne arhive koji prate povijest legendarne marke.