Traction Avant, 2CV, DS, SM, Picasso, DS marka, oglasi, sportski uspjesi... CITROËN od 1919. nosi kreativnost i tehnologiju u svojim genima
Kreativnost, tehnologija i hrabrost. André Citroën 1919. je godine pošao u pustolovinu s Markom koja nosi njegovo ime…
Type A, prvi automobil marke CITROËN, najavljen je originalnim oglasom
U samo godinu dana na tržištu, CITROËN je prodao 10 000 vozila.
Uvijek korak ispred. CITROËN predstavlja 20. veljače 1921. niz emajliranih prometnih znakova osmišljenih kako bi pomogli vozačima u snalaženju na francuskim prometnicama.
CITROËN predstavlja drugi model u svojoj gami: B2, snažniju i napredniju inačicu Type A.
Pariški salon automobila: svjetska premijera Citroën 5HP, novog kompaktnog vozila temeljenog na Type A.
Hrabrost. I kreativnost... Prvi put, povodom otvaranja sedmog Pariškog salona automobila, avion je na nebu ispisao naziv Marke. To je Pariz. To je CITROËN!
Kako bi promovirao svoje polugusjeničare predstavljene 1922., André Citroën odlučio je organizirati ekspediciju Saharom. Georges-Marie Haardt i Louis Audouin-Dubreuil od 17. prosinca 1922. do 7. ožujka 1923. prešli su put od Touggourta do Timbuktua i natrag do Touggourta.
André CITROËN počinje proizvoditi igračke automobila, minijaturne replike „tatinog auta”. Prvi model bio je Torpedo B2 10HP. U prvih deset godina prodano je više od 30 000 primjeraka.
1924. CITROËN je ostvario godišnju proizvodnju od 50 000 automobila.
CITROËN predstavlja B10, prvi automobil s posve čeličnom karoserijom, koja je zamijenila karoseriju izrađenu od kombinacije drva i čelika.
Nakon uspješnog prelaska Sahare dvije godine prije, CITROËN organizira crnu ekspediciju, Croisière Noire, koja je od 28. listopada 1924. do 26. lipnja 1925. proputovala afrički kontinent od Colomb-Béchara na sjeveru do Capetowna na jugu.
CITROËN objavljuje svoj prvi rječnik za popravke s katalogom rezervnih dijelova za koncesionare.
CITROËN predstavlja B14, luksuzno opremljen serijski automobil. Bio je to jedan od najpopularnijih modela u međuratnom razdoblju. Marka je također predstavila B15, prvo francusko gospodarsko vozilo sa zatvorenom kabinom.
Tvrtka CITROËN sad upošljava 31 000 radnika. Proizvodnja postavlja europski rekord: 400 vozila na dan.
Charles Lindbergh, prvi čovjek koji je preletio Atlantik, posjetio je tvornicu CITROËN.
CITROËN na Pariškom salonu automobila predstavlja dva nova modela, C4 i C6.
CITROËN lansira C6 1, prvi francuski brzi kamion. Nosivost: 1800 kg, 6-cilindarski motor snage 42 KS. Posve čelična zatvorena kabina.
CITROËN otvara vrata znamenite garaže Marbeuf, arhitektonskog remek-djela koje je utrlo put drugim prepoznatljivim lokacijama Marke.
André CITROËN ponovno pokazuje svoj pionirski duh i tijekom Pariškog salona automobila publici otvara vrata tvornice Quai de Javel.
Prilagodljiv. Praktičan. Na tržište je stigao C4, opremljen stražnjim sjedalima koja se mogu izvaditi i dvodijelnim poklopcem prtljažnika. Obiteljska inačica C4 skraćena je za 7 cm i opremljena novim rasplinjačem, mjenjačem i spojkom pa je tako postala „C4 F”.
Pet godina nakon crne ekspedicije, Croisière Noire, CITROËN organizira žutu ekspediciju, Croisière Jaune. Marka ne prihvaća granice pa se ovog puta sprema preći Aziju od Bejruta do Pekinga.
André CITROËN vraća se iz SAD-a s mnogo novih ideja, uključujući nosače motora. To je koncept kojim je još jednom pridonio modernizaciji automobila. Tim inovativnim sustavom između motora i šasije smješteni su gumeni nosači koji smanjuju vibracije motora.
CITROËN predstavlja seriju „Rosalie”. Na Pariškom salonu automobila predstavljeni su modeli 8CV, 10CV i 15CV. Prva dva nasljednici su C4, a treći je sa svojim šesterocilindarskim motorom prirodni nasljednik C6.
Od 1931., nakon niza rekorda koje su ta tri automobila postavila na stazi Linas-Montlhéryju, sva su tri modela ubrzo ponijela naziv Rosalie.
Staza Montlhéry. 300 000 km. 134 dana. Prosječna brzina 93 km/h. To je novi svjetski rekord koji je postavila „Petite Rosalie” (8CV).
Inovacija. Sigurnost. Udobnost. Štedljivost. CITROËN predstavlja Type 7A, automobil koji povezuje inovacije, sigurnost, udobnost i performanse. Taj novi automobil započinje revoluciju u automobilskoj industriji s, primjerice: prednjim pogonom, posve čeličnom karoserijom, hidrauličnim kočnicama na svim kotačima, neovisnim ovjesom s torzijskom gredom, motorom s nosačima s bregastim vratilom i košuljicama cilindara koje se mogu skinuti.
Na Pariškom salonu automobila predstavljen je još jedan automobil s prednjim pogonom: 11. Temeljen na karoseriji modela 7, 14 je centimetara širi i 20 centimetara dulji. Pokreće ga motor snage 46 KS s trostupanjskim mjenjačem, zahvaljujući kojima postiže najveću brzinu od 106 km/h.
Predstavljanje modela Traction Avant ne rješava probleme tvrtke koja ne uspijeva ispuniti svoje financijske obveze. CITROËN je u tom trenutku vodeći proizvođač automobila u Francuskoj i Europi te drugi na svijetu. Vlada zahtijeva od Michelina, glavnog vjerovnika, da zatvori račune i spasi društvo. CITROËN nastavlja s radom pod nadzorom Michelina.
Nakon teške bolesti preminuo je André CITROËN, a glavni direktor postaje Pierre Boulanger.
Pierre Boulanger zalaže se za projekt automobila pokretanog motorom malog obujma kojeg si svatko može priuštiti, budućeg 2CV. Prema specifikacijama, automobil mora biti u stanju prevesti četvoro ljudi i 50 kg krumpira, postići najveću brzinu od 60 km/h i trošiti 3 litre goriva na 100 km te zajamčiti udobnu vožnju.
Na Pariškom salonu automobila CITROËN predstavlja 11 MI s dizelskim motorom. To je prvi put da se dizelski motor ugrađuje u putnički automobil.
CITROËN provodi prva cestovna testiranja na TPV-u (Toute Petite Voiture, tj. vrlo malen automobil), prototipu koji će kasnije postati glasoviti 2CV.
Citroën započinje prodajom gospodarskog vozila TUB (Transport Utilitaire série B). To je kombi suvremena dizajna koji se odlikuje, primjerice, kabinom smještenom iznad motora i kliznim bočnim vratima radi lakšeg utovara.
Francuska služba za testiranje vozila odobrava 2CV, koji je spreman za početak prodaje.
Bombardirana je tvornica CITROËN na Quai de Javelu. Neoštećeni prototipovi 2CV rastavljeni su i skriveni. Proizvodnja je smanjena zbog okupacije.
Suočen s nedostatkom goriva, CITROËN odlučuje poduzeti mjere kojima će svojim kupcima osigurati alternativne opcije mobilnosti. Gospodarska vozila Type 23 i Type 45 za gorivo koriste plin.
Tijekom rata godišnja proizvodnja pada sa 100 000 vozila na otprilike 9000.
Tvornica u Javelu ponovno je bombardirana. Proizvodni pogoni teško su oštećeni.
Zahvaljujući odlučnosti marke CITROËN godinu dana nakon bombardiranja iz tvornice u Javelu izlazi prvi kamion.
Tvornica u Javelu je obnovljena. CITROËN pokušava odgovoriti na sve veću potražnju. Proizvodnja raste na 13,4 % prijeratne razine.
Francuska se obnavlja. Kombiji čine pedeset posto prodaje vozila CITROËN.
Na Pariškom salonu automobila u listopadu CITROËN predstavlja tri modela: 11 B, poznat kao "11 Normale", 11 BL ili "11 Légère" (lagan) i 15-SixG
Prvo predstavljanje Type H. Glavni direktor Pierre Boulanger ponovno određuje specifikacije: karoserija izrađena u jednom komadu, vozilo s prednjim pogonom koje će preuzeti brojne odlike četverocilindarskog Traction Avant sa snažnim stražnjim ovjesom. Glavni je cilj preuzeti što više dijelova postojećih automobila Marke.
2CV konačno je javnosti − i predsjedniku Francuske Republike Vincentu Auriolu − predstavljen na Pariškom salonu automobila, gdje je oduševio posjetitelje suvremenim izgledom. 2CV predstavlja nov pristup osobnom prijevozu, zahvaljujući čemu je do 27. srpnja 1990. proizveden u više od pet milijuna primjeraka (u svim inačicama).
Na Pariškom salonu automobila CITROËN predstavlja Type HZ, kompaktni kombi nosivosti 850 kg i najveće brzine od 88 km/h.
Na temelju uspjeha 2CV, za koji je lista čekanja duga šest godina, CITROËN na Pariškom salonu automobila predstavlja kombi inačicu. Nosivost 250 kg, motor obujma 375 cm3, najveća brzina 60 km/h, potrošnja 5 litara na 100 kilometara.
Preminuo Pierre Boulanger, predsjednik marke CITROËN, rođen 10. ožujka 1885.
Citroën 15 CV postaje službeni automobil francuske vlade.
CITROËN pokreće proizvodnju kombi inačice 2CV, koja je do ožujka 1978. proizvedena u 1,2 milijuna primjeraka.
Kako bi ispunio potraživanja kupaca, CITROËN produžuje i udvostručuje obujam prtljažnika Traction Avant.
Gospodarsko vozilo Type 45 nasljeđuje Type 55. Benzinski ili dizelski motor snage 76 KS, nosivost 5000 kg i bruto masa vozila od 9300 kg. CITROËN proizvodi i autobusnu inačicu, „55 UADI”, sa šesterocilindarskim dizelskim motorom i 29 sjedala.
15-Six dobiva stražnji hidropneumatski ovjes koji održava stalni razmak od tla. To je tehnološko postignuće razvio odjel za istraživanje CITROËN.
Nakon 23 godine na tržištu CITROËN završava proizvodnju modela 15-Six.
Pariški salon automobila poprište je revolucije tehnologije i dizajna. CITROËN predstavlja DS, automobil koji spada u domenu znanstvene fantastike. Originalan izgled, avangardan dizajn unutrašnjosti, hidropneumatski ovjes i hidraulički sustavi. Za 45 minuta prodano je 750 vozila, 12 000 u samo jednom danu i gotovo 80 000 do zatvaranja Salona.
CITROËN predstavlja svoj prvi kamion s pogonom na četiri kotača, 46 CDU. Šesterocilindarski motor snage 95 KS i nosivost od 5000 kg za vozilo bruto mase 9300 kg.
ID 19 postaje dio ponude. Dostupan je u dvije inačice: „Normale” (63 KS, 4000 o/min, 130 km/h) i „Luxe” (66 KS, 4500 o/min, 135 km/h).
CITROËN prekida proizvodnju Traction Avant, proizvedenog u više od 750 000 primjeraka.
Predstavljanje 2 CV 4x4 ili 2 CV Sahara, automobila s pogonom na sva četiri kotača i dva motora obujma 425 cm3, koji mu omogućavaju iznimne terenske sposobnosti. Čak i pod punim opterećenjem može se na pijesku uspeti uzbrdicom nagiba većeg od 40 %.
U počast osnivaču Marke, mol Quai de Javel, na kojem se nalazi tvornica Citroën, službeno je preimenovan u Quai André Citroën.
Vozačka postava Coltelloni-Alexandre-Desrosiers za upravljačem ID 19 ostvaruje pobjedu na Reliju Monte Carlo. Nakon toga Citroën je odlučio sudjelovati i u drugim utrkama.
Citroën je prvi proizvođač automobila pozvan da izloži karoseriju svojeg automobila, modela DS, na Milanskom trijenalu, međunarodnoj izložbi umjetnosti i dizajna, kojim predsjeda arhitekt Gio Ponti.
Na Pariškom salonu automobila, CITROËN predstavlja DS 19 Cabriolet, čiju je karoseriju osmislio Henri Chapron. Dostupan je velik broj dodataka za personalizaciju: 76 kombinacija boja, 13 boja karoserija i 11 nijansi kožnatih presvlaka!
Otvorenje tvornice Rennes La Janais u Bretanji. Opremljena najmodernijom opremom i strojevima, tvornica je osmišljena za proizvodnju 1200 vozila na dan. To je prva tvornica CITROËN u kojoj se proizvodi karoserija i završno sklapa automobil.
Ami 6 istodobno je predstavljen u cijeloj Europi. Ami 6 zaokružuje gamu Marke, a ističe se naglašenim linijama karoserije te stražnjim prozorom nagnutim unatrag.
Na Pariškom salonu automobila koji se u listopadu prvi puta održao na Porte de Versaillesu, CITROËN predstavlja redizajnirani DS 19. Prednji kraj i odbojnik redizajnirani su kako bi se poboljšala aerodinamika i performanse (160 km/h).
General De Gaulle preživio pokušaj atentata u Petit Clamartu u okolici Pariza. Gume De Gaulleova automobila Citroën DS izrešetane su mecima, ali ostatak automobila ostao je neoštećen.
CITROËN osniva odjel za trkaće automobile, na čijem je čelu René Cotton.
Preminuo Flaminio Bertoni, dizajner marke CITROËN i tvorac legendarnih DS 19 i Ami 6.
CITROËN predstavlja DS 19 Pallas, još profinjeniji automobil koji dodatno ističe uređenje unutrašnjosti.
Pariški salon automobila: CITROËN predstavlja karavansku inačicu modela Ami 6 i uz nadoplatu na svim svojim vozilima nudi sigurnosne pojasove.
2CV dobiva nova vrata sa šarkama sprijeda.
Dolazak novog DS 21. Još snažniji, opremljen koljenastim vratilom s pet ležajeva, DS 21 također raspolaže i sustavom automatskog niveliranja farova kako bi poništio utjecaj kretanja neravnim podlogama.
DS s Paulijem Toivonenom za upravljačem pobjeđuje na svojem posljednjem Reliju Monte Carlo.
Dyane se pridružuje gami automobila CITROËN i smješta se između modela 2CV i Ami 6. Kombinira provjerenu mehaniku 2CV (dvocilindarski bokser motor od 425 cm³, 4-brzinski mjenjač, 100 km/h, 4,9 litara/100 km) s posve novim linijama karoserije. Poklopac prtljažnika i preklopno stražnje sjedalo čine limuzinu sa svim prednostima koje donosi karavan.
Redizajnirani su svi modeli DS i ID (prednji blatobrani, poklopac motora, odbojnici, podnica) te je dodan optički sustav koji čine četvora glavna svjetla, od čega se dvoja zakreću u skladu s upravljačem.
CITROËN obitelj dvocilindarskih automobila širi modelom Méhari, originalnim, prilagodljivim vozilom za vožnju svim terenima. Plastična karoserija otporna je na koroziju i blaže udarce.
Ami 8 nasljeđuje Ami 6. Njegova redizajnirana, jednostavnija i elegantnija karoserija jamči bolju vidljivost.
Citroën predstavlja DS 21, prvi francuski serijski automobil opremljen elektronički upravljanim ubrizgavanjem, pa ponovno ostavlja konkurenciju daleko za sobom (132 KS, 188 km/h, 10 l/100 km),
S proizvodne linije silazi milijunti primjerak DS: DS 21 zlatne boje.
Ograničena serija od 267 primjeraka. Karoserija na temelju modela Ami 8. Coupé s dvojim vratima i četvorim sjedalima, hidropneumatskim ovjesom, Wankelovim motorom obujma 995 cm3 s jednim rotorom i 4-brzinskim mjenjačem. Prototip M35 pravi je laboratorij na kotačima. CITROËN ga nudi kupcima koji prelaze više od 30 000 km na godinu i žele ga isprobati.
Plod ugovora koji su CITROËN i MASERATI potpisali 1968., Citroën SM je velika limuzina istovremeno luksuzna i sportska koja primjenjuje iskustvo s prednjim pogonom, hidraulikom i ovjesom stečeno na modelu DS. Pokreće ga Maseratijev V6 motor s 5-brzinskim mjenjačem i sustavom hidrauličkog servoupravljača „Diravi”. Njegova vozna svojstva privukla su sve koji uživaju u vožnji iz Francuske i Europe, ali i Sjedinjenih Američkih Država.
Predstavljen na Pariškom salonu automobila, GS se u gami CITROËN postavlja između modela Ami 8 i DS. Fluidne linije karoserije modelu GS osigurale su titulu najaerodinamičnijeg automobila svojeg doba. Bio je opremljen zrakom hlađenim četverocilindarskim bokser motorom i hidropneumatskim ovjesom.
Na raidu CITROËN Pariz-Perzepolis-Pariz, 1300 mladih iz različitih sfera života uputilo se za upravljačima modela 2CV, Dyane ili Méhari na neobičnu pustolovinu, putovanje od 13 800 km od periferije Pariza do južnog Irana.
GS osvaja titulu automobila godine.
Prvi natjecateljski nastup, prva pobjeda. CITROËN SM na reliju u Maroku.
DS 23, opremljen rasplinjačem i elektroničkim ubrizgavanjem goriva nasljeđuje DS 21. Pokreće ga nov motor obujma 2347 cm3 (188 km/h, 12 litara/100 km).
Ami Super = karoserija Ami + četverocilindarski motor modela GS.
Predstavljanje C35, lakog gospodarskog vozila nosivosti 1885 kg proizvedenog u suradnji s Fiatom.
Na Pariškom salonu automobila predstavljen je Citroën CX. Iako nije revolucionaran kao njegov prethodnik DS, CX je opremljen najnaprednijim tehnološkim rješenjima Marke, što dokazuju poprečno postavljen sklop motor/mjenjač sprijeda, hidropneumatski neovisni ovjes koji razmak od tla održava stalnim, jedan brisač, konkavni stražnji prozor i futuristička instrumentna ploča.
CX osvaja nekoliko nagrada: za automobil godine, za sigurnost i za dizajn.
S proizvodne linije tvornice u Javelu silazi posljednji DS. Taj 1 330 755. primjerak je DS 23 Pallas plave boje Delta opremljen elektroničkim ubrizgavanjem.
CITROËN predstavlja karavansku inačicu CX.
Na pariškom salonu automobila CITROËN otkriva LN. Najmanji motor u najmanjoj karoseriji (temeljenoj na modelu Peugeot 104 coupé). Ima dvocilindarski zrakom hlađeni bokser motor obujma 602 cm3 snage 32 KS, 4-brzinski mjenjač, najveća brzina 120 km/h i 5,9 l/100 km.
CX 2400 osvaja prvih pet mjesta na utrci Tour Automobile du Sénégal.
CITROËN predstavlja „Dyane Caban”, posebnu seriju ograničenu na 1500 primjeraka.
CX 2400 GTi: elektroničko ubrizgavanje, motor obujma 2347 cm3 snage 128 KS, 189 km/h, 8,1 l/100 km.
Predstavljanje CX Prestige s većim međuosovinskim razmakom (+25 cm).
Acadiane, novo kompaktno lako gospodarsko vozilo temeljeno na Dyane, nasljeđuje furgone 2 CV. Pokreće ga motor obujma 602 cm3 snage 31 KS i najveće brzine od 100 km/h.
Na Pariškom salonu CITROËN predstavlja dva nova modela: LNA, nasljednika LN, i Visa. Ti novi automobili opremljeni su potpuno električnim paljenjem, koje tako dobiva svoju svjetsku premijeru na serijskim automobilima.
Dvobojna karoserija i okrugla svjetla dolaze na 2 CV.Izvorna je namjera 2CV Charleston bila proizvesti ograničenu seriju od 8000 primjeraka, no ostvario je toliki uspjeh da je 1981. ušao u serijsku proizvodnju.
Visa II, s redizajniranom karoserijom i štedljivijim motorom, nasljeđuje model Visa.
CITROËN predstavlja novo lako gospodarsko vozilo C25, razvijeno u suradnji s Peugeotom i Fiatom.
Visa GT, perjanica široke game Visa, nasljeđuje Visa II Super X. Pogonjena motorom obujma 1360 cm3 i snage 80 KS, ostvaruje najveću brzinu od 168 km/h uz potrošnju od 5,6 litara/100 km.
CITROËN predstavlja BX, serijski automobil kojim želi privući nove kupce. Ta peterovratna dvovolumenska limuzina s petorim sjedalima smješta se u gamu između GSA i CX. Od početka prodaje u ponudi su tri motora: 1360 cm3 snage 62 KS s 4-brzinskim mjenjačem, 1360 cm3 snage 72 KS s 5-brzinskim mjenjačem te 1580 cm3 snage 90 KS s 5-brzinskim mjenjačem.
Predstavljanje kabrioletske inačice Visa: krov s fleksibilnim stražnjim prozorom može se otvoriti posve ili samo njegov prednji dio.
Od tog su datuma sva vozila CITROËN serijski opremljena laminiranim vjetrobranskim staklom.
U suradnji s Totalom i Michelinom, CITROËN pokreće natjecanje za vozačice: 6000 kandidatkinja, 11 odabranih vozačica, 6 utrka. Dvije su natjecateljice postale vozačice tvorničke momčadi.
Citroën predstavlja BX 19 GT, opremljen putnim računalom i motorom obujma 1905 cm3 (185 km/h)
Zahvaljujući izvanrednim performansama bio je to jedan od najboljih automobila u svojoj klasi: CX 25 GTi Turbo. Motor obujma 2500 cm3 s turbopunjačem i elektroničkim ubrizgavanjem snage 168 KS i 220 km/h.
C15 E (benzinski motor) i C15 D (dizelski motor) dva su kompaktna laka gospodarska vozila temeljena na modelu Visa s nosivošću 570 kg.
CITROËN predstavlja Visa GTi. Motor obujma 1580 cm3 s ubrizgavanjem i 5-brzinski mjenjač čine ga pravim GTI-jem najveće brzine 188 km/h.
Novi vizualni identitet. Stari logotip u kombinaciji plave i žute boje postupno je zamijenjen novim logotipom u kombinaciji crvene i bijele.
Na Pariškom salonu automobila CITROËN je predstavio AX. Trovratni kompakt s prednjim pogonom i aerodinamičkim koeficijentom 0,31. Pokreće ga posve nov okomito smješten motorom postavljen poprečno.
Citroën AX na tržište malih sportskih automobila stiže modelima AX Sport u ožujku i AX GT u listopadu. Sudjeluje na relijima u Maroku i Monte Carlu.
Sva vozila Citroën dolaze s petogodišnjim jamstvom protiv prohrđavanja.
CITROËN predstavlja novi 16-ventilski BX 19 GTi 16 s prvim francuskim viševentilskim motorom (četiri cilindra, 1905 cm3, 164 KS i najveća brzina od 218 km/h).
Na Pariškom salonu automobila CITROËN otkriva eksperimentalni prototip „Activa" na kojem će razvijati različite sustave, uključujući zakretanje sva četiri kotača i elektronički ovjes.
U deset utrka francuskog prvenstva Superproduction, AX Sport Turbo osvaja sedam mjesta na pobjedničkim postoljima.
Počinje prodaja dvaju novih inačica modela BX: BX 4x4 i BX 4x4 Evasion. Pogon na sva četiri kotača opremljen je trima diferencijalima: prednjim, središnjim (zatvorenim) i stražnjim blokirajućim.
Citroën predstavlja novu perjanicu ponude: XM. Tu kompaktnu limuzinu dizajnirao je Bertone i prvi je serijski automobil na svijetu koji spaja pametnu elektroniku sa snagom i prilagodljivošću hidraulike. Rođen je ovjes Hydractive.
XM osvaja titulu automobila godine i čak 14 međunarodnih nagrada.
Nakon 5 114 940 proizvedenih primjeraka, proizvodnja 2CV prestaje uz veliko slavlje u tvornici Mangualde u Portugalu. Ubrzo postaje predmetom želja brojnih kolekcionara.
Na Pariškom salonu automobila, CITROËN ponovno ima priliku pokazati svoju tehnološku nadmoć. C15 i C25 na električni pogon prikazani su uz funkcionalni prototip Activa 2, pravom zvijezdom sajma. Activa 2 pokretan je 3-litrenim V6 motorom sa 24 ventila snage 200 KS i opremljen automatskim mjenjačem s četiri brzine, sustavom aktivne kontrole naginjanja te višefunkcijskim ekranom.
ZX Rallye Raid s Arijem Vatanenom za upravljačem ostvaruje pobjedu na 13. reliju Pariz-Tripoli-Dakar (9186 km).
Citroën ZX predstavljen je javnosti na Ženevskom salonu automobila. ZX je u prodaju krenuo u ožujku kao „kolekcija” četiriju modela: Reflex, Avantage, Aura i Volcane. Smješten između AX i BX, ZX je prvi europski automobil koji dolazi s kliznim stražnjim sjedalom i naslonima podesivim po nagibu.
Citroën Citela, prototip električnog vozila, jedna je od glavnih atrakcija u francuskom paviljonu Međunarodnog salona u Sevilli.
Šezdeset godina nakon žute ekspedicije, Croisière Jaune, Pierre Lartigue/Michel Périn završili su pustolovinu dugu 16 000 km i pobijedili na prvom reliju Pariz-Moskva-Peking za upravljačem Citroën ZX Rallye Raid.
Na tržište stiže Xantia. Peterovratna limuzina duljine 4,44 m rezultat je suradnje dizajnerskih studija CITROËN i Bertone. CITROËN je za razvoj modela Xantia iskoristio sve svoje tehnološko nasljeđe ne samo kako bi postavio nova mjerila u vozačkim užicima, nego i opremio automobil moćnim sustavom pasivne sigurnosti (Hydractive 2)
S proizvodne linije tvornice u Aulnay-sous-boisu sišao je dvomilijunti primjerak AX.
Citroën Jumper svjetsku premijeru ima na Salonu gospodarskih vozila u Ženevi. Plod ugovora o suradnji s Peugeotom i Fiatom, Jumper nudi mnoštvo privlačnih obilježja: lijep izgled, nove benzinske i dizelske motore i nove mjenjače.
Na Ženevskom salonu automobila predstavljen je Citroën Evasion. Novo vozilo ima sve kvalitete limuzina više klase glede vozačkog užitka, udobnosti, kvalitete vožnje i sigurnosti.
Predstavljena na Pariškom salonu automobila, Xantia Activa prvi je automobil koji, zahvaljujući revolucionarnom sustavu kontrole naginjanja, u zavoje ulazi bez naginjanja. Također je opremljen opremom poput zračnog jastuka za vozača, električno pokretanih stražnjih prozora i naslona prednjih sjedala podesivih po širini.
S proizvodne linije tvornice u Aulnayju silazi milijunti primjerak ZX.
Sajam transporta. Citroën predstavlja Jumpy, kompaktan, praktičan i prilagodljiv kombi nosivosti 815 kg i uporabnog prostora 4 m3.
Na tržište stiže AX Electrique. Snaga: 20 kW. Najveća brzina: 91 km/h. Doseg: 75 km u gradu. Dostupan kao trovratni kompakt s četiri sjedala i u dostavnoj inačici s dvama sjedalima.
Saxo Cup nasljeđuje AX Cup.
U razdoblju od osam mjeseci tvornica u Aulnayju proizvela je 100 000 primjeraka Saxo.
Na tržište stiže Citroën Berlingo. Iako je dizajnom i opremom sličniji putničkom automobilu nego lakom gospodarskom vozilu, Berlingo se diči iskoristivim obujmom od 3m3 i nosivošću od 800 kg.
Međunarodna akcija odjela za odnose s javnošću za mlade diljem Europe u dobi od 18 do 35 godina: Raid Citroën Berlingo Pariz-Samarkand-Moskva.
Citroën Xsara (4,17m) pridružuje se gami i smješta između modela Saxo (3,72 m) i Xantia (4,52 m). Osmišljena kao predvodnica nove generacije luksuznih vozila srednje klase, Xsara pokazuje pionirski duh Marke u području udobnosti, sigurnosti i ponašanju na cesti.
Na salonu Rétromobile, Citroën izlaže tri jedinstvena modela 2CV iz prijeratnog razdoblja, dijelu serije koja odgovara vozilu homologiranom 1939.
S proizvodne linije, pod pokroviteljstvom kipara Césara, silazi 500 000. Saxo.
CITROËN se konceptnim automobilom C3 Lumière, koji najavljuje budući proizvodni model, okreće budućnosti. Funkcionalnost i uređenje unutrašnjosti istodobno su prilagodljivi i inovativni.
Pariški salon automobila slavi stotu obljetnicu. CITROËN predstavlja Xsara Picasso. Monovolumen sprijeda i kompakt straga, nova je kompaktna limuzina hvaljena zbog originalnog i inovativnog dizajna.
S proizvodne linije tvornice Rennes-la-Janais silazi milijunta Xantia, a tvornica u Aulnayju proizvodi milijunti Saxo.
Predstavljen na Ženevskom salonu automobila, konceptni automobil C6 Lignage predstavlja „umjetnost putovanja kako ga zamišlja CITROËN”. On pokazuje mogući izgled i arhitekturu budućeg luksuznog modela Marke. Posjetitelji se na štandu mogu diviti i konceptu „Pluriel”, originalnom modelu koji se ne uklapa ni u jednu postojeću kategoriju vozila.
CITROËN otvara svoj muzej baštine u Aulnayju. Zgrada površine 6700 m2 namijenjena je čuvanju vozila koje je Marka proizvela od osnivanja do danas. Centar je otvoren 28. studenoga 2001.
Citroën C3 Pluriel predstavljen je na Ženevskom salonu automobila.
CITROËN na Pariškom salonu automobila predstavlja C5, automobil koji spaja prestiž i moć, performanse i snagu. Marka predstavlja i Osmose, konceptni automobil u istoj mjeri osmišljen za pješake i vozače. Stvoren za grad, Osmose je automobil budućnosti koji promiče komunikaciju i otvorenost. Poslije je izložen u Centru Georges Pompidou u Parizu.
Mlada nada momčadi CITROËN Sébastien Loeb sa suvozačem Danielom Elenom, za upravljačem Xsara Kit Car osvaja naslov prvaka Francuske. Dvojac osvaja i naslov prvaka prvenstva Junior World Rally Championship za upravljačem Saxo Super 1600.
Na Frankfurtskom salonu automobila, CITROËN predstavlja C3. Posjetitelji se mogu diviti i konceptnom automobilu C-Crosser s tri sjedala sprijeda, vozačkim mjestom koje se može pomicati (lijevo, u sredini ili desno), elektroničkim komandama temeljenim na tehnologiji "by-wire", bez uobičajenog kola upravljača. Taj prilagodljivi automobil donosi osjećaj pustolovine, slobode i ugode.
Na Ženevskom salonu automobila CITROËN predstavlja C8, automobil za putovanja s obitelji ili prijateljima osmišljen da udovolji zahtjevima svih putnika.
C-Airdream novi je konceptni automobil Marke. Predstavljen na Pariškom salonu automobila, taj coupé s rasporedom sjedenja 2+2 prilika je da CITROËN usavrši svoj stilski izričaj.
Na Ženevskom salonu automobila Citroën predstavlja Citroën C2 Sport, konceptni automobil koji su zajednički razvili odjel za konceptne automobile i odjel Citroën Sport.
CITROËN na Frankfurtskom salonu automobila potvrđuje svoje planove i predstavlja C2, mali trovratni kompakt koji može prevesti četiri osobe. Druga zvijezda salona bio je C-Airlounge, konceptni automobil koji još jednom dokazuje kreativnost Marke.
Sa 13 ostvarenih postolja CITROËN osvaja svjetsko prvenstvo u reliju 2003. Sébastien Loeb drugi je u poretku vozača.
Proizvedena milijunta Xsara Picasso.
Na Pariškom salonu automobila CITROËN predstavlja C4 Berline i Coupé, novi C5 i C5 karavan te C3 Stop&Start, inovaciju osmišljenu za smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2.
Započinje proizvodnja novog Citroën C1, kompaktnog automobila privlačnog, zabavnog dizajna, dostupnog u izvedbama s trima i petorim vratima.
Na Ženevskom salonu automobila CITROËN predstavlja C6, svoju novu perjanicu, čiji je početak prodaje predviđen za početak 2006.
Svjetska premijera konceptnog automobila C-Sportlounge na Frankfurtskom salonu automobila.
Citroën DS slavi 50. rođendan. Obljetnica je proslavljena paradom 1600 automobila Citroën DS ulicama Pariza.
CITROËN stvara C-Triomphe, ekskluzivan konceptni automobil namijenjen kineskom tržištu.
Na Pariškom salonu automobila CITROËN izlaže novi konceptni automobil nadahnut strašću i razumom. Konceptom C-Métisse Marka je odlučila istražiti nove mogućnosti u području vozačkog užitka.
Na tržište stiže Grand C4 Picasso, koji u gami zauzima mjesto iznad modela Xsara Picasso.
Na Ženevskom salonu automobila CITROËN predstavlja C-Crosser, čiji je početak prodaje predviđen za srpanj iste godine. Prvi SUV Marke, C-Crosser može prevesti 5+2 osobe svim vrstama terena zahvaljujući izdašnoj ponudi prostora i pogonu na sva četiri kotača.
CITROËN završava rad na svojem međunarodnom izložbenom prostoru na adresi Avenue des Champs-Elysées 42. C_42 otvara vrata. U razdoblju od šest mjeseci tu povijesnu adresu posjetilo je više od milijun posjetitelja.
Na Frankfurtskom salonu automobila CITROËN predstavlja konceptni automobil C5 Airscape, veliki kabriolet koji najavljuje dolazak novog Citroën C5.
Na Briselskom salonu automobila CITROËN predstavlja novi C5. Kako bi osmislili taj automobil sljedeće generacije, dizajneri su krenuli od nule.
Obitelj Picasso dobiva prinovu, Citroën C3 Picasso. Taj revolucionaran koncept ističe se odvažnim izgledom, inovativnom arhitekturom i pametnim dizajnom.
Citroën Némo Combi pridružuje se modelu Berlingo Multispace u gami vozila za odmor. Od značajki se ističu dimenzije: kompaktan izvana (3,96 m duljine), prostran iznutra.
Inovacija, ekologija i kreativnost ključne su riječi na izložbenom prostoru marke CITROËN na Pariškom salonu automobila 2008. Marka izlaže čak 34 vozila, uključujući 11 novih modela i 8 konceptnih automobila. Među najvažnijim izlošcima ističu se koncepti GTbyCitroën, 2 CV Hermes, C-Cactus i Hypnos te Citroën C3 Pluriel Charleston, koji odaje priznanje povijesti Marke.
Na izložbenom prostoru Ženevskog salona automobila CITROËN gradi prostoriju „secret-box" u kojoj izlaže svoj novi konceptni automobil: DS Inside.
CITROËN svoju ponudu automobila u Kini širi predstavljanjem dvaju novih vozila na Šangajskom salonu automobila: svjetskom premijerom limuzine C-Quatre i novim C5 koji će se proizvoditi u tvornici u Wuhanu.
Révolte. CITROËN svojem najnovijem konceptnom automobilu daje zvučno ime koje dokazuje koliko je CITROËN hrabra, progresivna marka. Taj kompaktan, urbani, ultrašik automobil spaja luksuzno i drsko.
Frankfurt: prvi salon automobila za novi Citroën C3. I ambiciozan cilj: udahnuti novu mladost uspješnici prodanoj u više od dva milijuna primjeraka.
Na 88. Sajmu automobila u Bruxellesu CITROËN predstavlja Citroën C-Zéro. Marka tim novim modelom, posve električnim automobilom osmišljenom za gradsku vožnju, širi svoju ponudu u segmentu kompaktnih automobila.
Gotovo godinu dana poslije predstavljanja DS Inside (Ženeva 2009.) Citroën otkriva DS3 i tako pokreće novu DS liniju najavljenu godinu dana prije. Ta nova linija prepoznatljivih vozila koju krasi radikalniji dizajn proširuje glavnu gamu vozila.
Uzbudljiv i s daškom glamura... CITROËN na Ženevskom salonu automobila predstavlja Survolt. Tim automobilom Marka želi istražiti osebujna, nekonvencionalna električna vozila i nastaviti proces koji je nekoliko mjeseci ranije započet konceptnim automobilom Révolte.
Kao uvod u Šangajski salon automobila CITROËN predstavlja Métropolis, prvi konceptni automobil osmišljen u centru za dizajn u Šangaju koji je Marka osnovala 2008. Taj je koncept zatim izložen na Pekinškom salonu automobila, a nakon toga, u listopadu, u francuskom paviljonu Međunarodne izložbe u Šangaju.
Inženjeri odjela CITROËN Racing performanse sportske šik inačice DS3 odvode na novu razinu. Preradama motora, upravljača i pogonskog sklopa nastao je DS3 Racing.
Baš kao i novi Citroën C5 2008. te C3 2009., novi Citroën C4 pokazuje stručnost Marke u obnovi glavne game vozila uporabom inovacija i naprednih tehnologija.
Na Pariškom salonu automobila CITROËN konceptnim automobilom Lacoste prikazuje svoju viziju automobila budućnosti. Ta vizija odmiče se od konvencije „uvijek više” i prikazuje opušteniji pristup životu.
Predstavljanje Citroën DS4. Taj drugi automobil u DS liniji četverovratni je coupé povećanog razmaka od tla koji kombinira performanse i prilagodljivost te tako stvara nove vozačke užitke.
Nakon modela DS3 i DS4, CITROËN u Šangaju otkriva novi DS5. Odvažna, isklesana izgleda Citroën DS5 svojim se radikalnim rješenjima u područjima arhitekture, doživljaja, dizajna i profinjenosti savršeno uklapa u DS liniju.
Devetnaestim okupljanjem vlasnika Citroën 2CV iz cijelog svijeta obilježava se obljetnica završetka proizvodnje 2CV. Okupljeno je više od 20 000 zaljubljenika i 7000 primjeraka legendarnog automobila i njegovih izvedenica (Ami 6 i 8, Dyane, Méhari itd.)
64. Frankfurtski salon automobila. Konceptnim automobilom Tubik koji nalikuje futurističkoj inačici Type H CITROËN predstavlja svoju viziju mobilnosti za budućnost, za vrijeme kad će putovanje biti jednako važno kao i dolazak na cilj. Tubik uspješno svladava izazov prijevoza devetero ljudi u vozilu koje ispunjava standarde glede dizajna i udobnosti suvremenih limuzina.
Uz više od 70 Facebook stranica CITROËN je okupio više od milijun obožavatelja iz cijeloga svijeta.
Osamdeset godina nakon žute ekspedicije, Croisière Jaune, dva mlada inženjera, Xavier i Antonin, za upravljačem Citroën C-Zéro krenuli su na prvi put oko svijeta u električnom automobilu. Osam mjeseci, 25 000 kilometara i 17 zemalja za samo 250 eura struje!
CITROËN širi ponudu modelom C4 Aircross. Taj novi pripadnik brzorastućeg segmenta kombiniranjem dizajna i tehnoloških inovacija ruši konvencije dizajna SUV-ova.
CITROËN ubrzava svoj globalni razvoj predstavljanjem dvaju automobila u kratkom vremenskom razmaku: Citroën C4 Sedan i C-Elysée. Te dvije trovolumenske limuzine ponajprije su namijenjene brzorastućim međunarodnim tržištima poput sredozemne regije, Kine i Rusije.
Na Pariškom salonu automobila CITROËN počinje preuzimati narudžbe za novi DS3 Cabrio, izvedbu Citroën DS3 otvorena krova koja spaja sve odlike DS3 (dizajn, vozački užitak i prostranost) s užitkom vožnje bez krova. Krov se može otvoriti do brzine od 120 km/h.
Deset godina nakon prve pobjede u svjetskom prvenstvu u reliju, Sébastien Loeb i Daniel Elena devetim su naslovom svjetskih prvaka osvojenim u Alsaceu u Francuskoj srušili sve postojeće rekorde u automobilizmu. Time je CITROËN osvojio osmi naslov svjetskih prvaka u poretku konstruktora.