[cle1: REDIRECTION_DANS Lang:hr] [cle1: SECONDES Lang:hr]
Citroen-GS

50. ROĐENDAN MODELA GS

CITROËN GS, ZASLUŽENI MEĐUNARODNI UGLED

Nakon predstavljanja modela SM, na sajmu u Parizu 1970. godine predstavljen je GS koji postaje zvijezda tog događaja. Osvaja nagradu Europskog automobila 1971. godine. Više od 2.5 milijuna primjeraka od 1970. do 1987. godine (uključujući GSA) svjedoči o komercijalnom uspjehu ovog modela koji je ostvario izniman uspjeh na tržištu.

 

Recept za takav uspjeh je sljedeći: vozilo srednje klase (dužine 4,12 m, širine 1,60 m, visine 1,34 m, težine 900 kg), 5 sjedala, dobro prilagođeno potrebama svojeg vremena. U tvornici Rennes-la-Janais u francuskoj pokrajini Bretanji dizajneri su došli do idealnog spoja. Model GS modernog je i aerodinamičkog stila, s inovativnim mehanizmom koji se sastoji od 4 vodoravna cilindra i dobro osmišljenom unutrašnjošću. Kao vrhunac svega, model je opremljen hidrauličnim ovjesom koji mu pruža udobnost i vozna svojstva koja konkurenti ne mogu ponuditi. Neke druge karakteristike čine ga modelom ispred svojeg vremena: četiri disk-kočnice ili obujam prtljažnika od 465 litara (710 za izvedbu break tj. karavan). Osim toga, GS ima i neke originalne značajke: parkirna kočnica s tipkom u sredini armaturne ploče ili okretni brzinomjer u otvoru s povećalom.

Njegovu dugu karijeru obilježit će u više navrata razvoj karoserije (break karavan, veliki redizajn radi preobrazbe u GSA) ili mehanike (zapremnina motora, 5-stupanjski mjenjač, C-Matic prijenos), pa čak i kratkotrajna verzija s 'Birotor' rotacijskim motorom, proizvedena u 847 primjeraka od 1973. do 1975. godine.

Model GSA 1979. godine postao je nasljednik modela GS. Vozilo je dobilo velike sintetičke odbojnike i praktična vrata prtljažnika. Opremljeno je i „dijagnostičkom” utičnicom pod poklopcem motora koja omogućuje različite postavke i kontrole: napon akumulatora bez opterećenja pri pokretanju, kut i simetričnost brjegova, brzina vrtnje motora u praznom hodu itd.

 

Kao što su i mediji pisali u to vrijeme: „S modelom GS, Citroën je pogodio u sridu”. Ne smijemo zaboraviti ni šokantnu formulaciju reklamnog slogana iz 1979. koji potpisuje Jacques Séguéla: ANTI-KRNTIJA.

Svojom inovativnom linijom i dizajnom te izvrsnim voznim svojstvima GS je dobio sljedbenike među kolekcionarima. Među mnogobrojnim starim Citroën modelima, GS ima pretke i potomke koji ga ponekad zasjene, ali to ne dovodi u pitanje mnogobrojnost vjernih obožavatelja koji će ove godine proslaviti njegov 50. rođendan.

Top