Od dizajna do kraja životnog vijeka vozila, Citroenovi timovi naporno rade na održavanju minimalnog utjecaja na okoliš nadgledajući potrošnju i emisiju CO2, održavajući pažljivo korištenje prirodnih resursa, a poboljšavajući mogućnost daljnjeg recikliranja.
Citroën se obvezuje:
Ekološki dizajn znači osigurati napredak u održivoj mobilnosti, poštivajući ekološke propise automobilske industrije. U Citroënu se to odražava na velikom dijelu našeg istraživanja i inovacija posvećenih čistoj tehnologiji i ekološki prihvatljivim materijalima.
Za proizvodnju vozila s niskim udjelom ispušnih plinova, Citroën ima industrijski alat koji može kontrolirati vlastite utjecaje i sposoban je odgovoriti na velike izazove zaštite okoliša.
Citroën nastoji povećati učinkovitost svog procesa recikliranja dizajnirajući proizvode koji su od početka održivi. Cilj je i smanjiti količinu otpada proizvedenog tijekom proizvodnje vozila, tijekom njegove uporabe i dok se ne reciklira.
SVE VIŠE UČINKOVITIH MOTORA
Citroën stalno radi na optimizaciji benzinskih i dizelskih termalnih pogonskih sklopova, uključujući široku diseminaciju Stop & Start funkcija kao i FAP i SCR tehnologija.
NOVA GENERACIJA AUTOMATSKIH MJENJAČA
Citroën nudi niz visokokvalitetnih mjenjača, koji je u 2018. godini obogaćen 8-stupanjskim automatskim mjenjačem (EAT8), omogućujući još drastičnije smanjenje potrošnje goriva vozila, a istovremeno nudi užitak u vožnji na najboljoj razini.
ELEKTRIČNA VOZILA
Za odgovornu mobilnost u gradu sada su na određenim tržištima tri 100% električna vozila: C-Zero, Citroën Jumper i Citroën Berlingo.
HIBRIDNA VOZILA
Otkriven u studenom 2019. godine, Citroën C5 Aircross Hybrid predstavlja temelj Citroenove strategije elektrifikacije.
PROAKTIVNI PRISTUP
"Zeleni materijali" su podijeljeni u tri kategorije:
Prednosti:
Od 2008. Citroën provodi ambiciozan plan korištenja zelenih materijala. U 2018. njihov je udio iznosio oko 30% ukupne mase vozila (polimera, metala itd.).
Citroën na izazove očuvanja okoliša sudjeluje:
Citroën želi u potpunosti reciklirati svoja rabljena vozila. Stoga je proveden pristup analizi životnog ciklusa automobila. Sastoji se u mjerenju svih utjecaja vozila na okoliš, od njihovog dizajna do procesa reciklaže. Omogućuje procjenu i bolji odabir materijala budućih automobila.
Reciklirani proizvodi imaju iste tehničke specifikacije kao novi. Njihova toplinska i mehanička trajnost osiguravaju visoku kvalitetu i visoke performanse.
Izuzetno visoka kvaliteta zelenih materijala znači da se oni sada mogu koristiti za sve dijelove u Citroën vozilima.
Već više od 15 godina uspostavljena je struktura za ekološko prikupljanje i obradu rabljenih vozila (ELV) unutar mreže Citroën. Postoji 7 faza procesa recikliranja.
Predaja
Vlasnik vozila predaje vozilo odabranom centru koja vrši provjeru te izdaje "Potvrdu o uništenju" CoD.
Predobrada
Uklonjeni su baterija i gume, a zračni jastuci su neutralizirani. Zatim, naš partner uklanja ostatak goriva i druge tekućine iz vozila: motorno ulje, tekućinu za kočnice i rashladno sredstvo klima uređaja.
Demontaža za ponovnu upotrebu
Sljedeći se korak sastoji od demontaže mehaničkih dijelova, karoserije te električnih i elektroničkih dijelova. Oni će se ili ponovno koristiti kao rabljeni dijelovi ili obnoviti
Pohrana
Ekološki opasni materijali se pohranjuju i šalju tvrtkama koje su specijalizirane za recikliranje ili uništavanje otpada.
Uništavanje
Karoserije automobila šalju se u drobilicu, gdje se drobe i usitnjavaju na komade veličine samo nekoliko centimetara. Ti se dijelovi tada šalju kroz početni postupak magnetskog sortiranja.
Sortiranje
Presotali uništeni materijali se automatski sortiraju koristeći magnete i flotaciju.
Recikliranje
Jednom kad su sortirani, ti se fragmenti materijala recikliraju (metali se šalju u željezare, a određena plastika vraća se u industriju plastike) ili se pretvara u energiju. Ovaj industrijski postupak znači da se preko 95% težine vozila može ponovo upotrijebiti ili reciklirati što uvelike smanjuje količinu konačnog otpada koja se u konačnici šalje na specijalna odlagališta.